Po tom, čo zanechal kariéru basketbalistu, Ben Gordon sa vplavil do doposiaľ neprebádaných vôd sveta luxusnej kozmetiky. V žilách statného Švéda s výstredným vzhľadom a slušnou nádielkou tetovaní sa mieša krv indiánskej matky a kanadského otca. Po živote v Toronte a New Yorku, ho kroky zaviedli do Štokholmu, kde študoval výtvarné umenie.
Napokon po stretnutí s renomovaným parfumérom Pierre Wulfom sa rozhodol odložiť štetce a svojho kreatívneho ducha pretaviť do tvorby parfumov. Ako úplný nováčik rok po prekročení 30-tky bez predošlého vzdelania v danom odbore, nadviazal spoluprácu so svetoznámymi parfumérkami Oliviou Giacobetti a Jerome Epinette. Jeho olfaktorická predstava sa vďaka nim zhmotnila do voňavých kompozícií a v roku 2006 sa začal príbeh značky BYREDO, ktorá predstavuje inkluzívny prístup k luxusu.
BYREDO nepochybne pretvára tradičný svet luxusnej parfumérie a pozýva nás do nového nekonečného vesmíru esencií, kde je vítaný doslova každý. S ambíciou vyjadriť emócie a evokovať spomienky ponúka prostredníctvom svojej širokej škály výrobkov aj jedinečný a neopakovateľný zážitok.
BYREDO parfémy sú produktom kreatívnej mysle a odrážajú zvedavého a dobrodružného ducha. BYREDO Gypsy Water je oslavou krásnej a rôznorodej rómskej kultúry so svojimi neobyčajnými zvykmi, presvedčeniami a odlišným životným štýlom. BYREDO Gypsy Water prebúdza v rodených nomádoch sen o svete hýriaceho pestrými farbami. Kombinácia borovicového ihličia so santalovým drevom, podčiarknutých jantárom a čerstvou citrusovou vôňou evokuje horúčku bujarých nocí strávených uprostred tajomných lesov. Neodolateľné vône značky BYREDO sú dostupné aj vo forme parfumov na vlasy, ktoré vytvárajú ľahký a neviditeľný závoj, zanechávajúce ich vyživené, lesklé a odzbrojujúce vďaka ich vôni.
Hoci v nás koluje krv nomáda, prečo nedopriať pocit luxusu aj našim dočasným alebo trvalým domovom? Na pomoc nám budú interiérové parfumy a sviečky, ktorých vôňa nás prenesie do ďalekých ríš a kvetinových záhrad, bez toho, aby sme opustili pohodlie domova.
Ben zostáva so svojím osobitým štýlom aj naďalej outsiderom v kozmetickom priemysle. Je to práve jeho otvorená myseľ, ktorá slúži ako príklad pre nové generácie. Odhodlanie ísť si za svojimi cieľmi a vnímať prekážky v ceste ako nové výzvy. Vďaka svojmu etnickému pozadiu, rozumie a chápe kultúrnym a rasovým rozdielom. Značka BYREDO nemá vlastnú kultúrnu identitu, je rôznorodá ako on sám. Rôznorodá ako my všetci.
BYREDO dokázal odbočiť od zastaralého ponímania luxusu a zmeniť jeho dovtedy odstrašujúci obraz na niečo žiadané a vyhľadávané a dostupné všetkým. Predávaný vo vyše 40-tich krajinách, prostredníctvom kreatívnej energie BYREDO prináša do životov ľudí nadčasové a inšpiratívne výrobky so zmyslom pre detail.
Pri bežných spotrebiteľských produktov nastáva potreba zákazníkom do poslednej bodky vysvetliť, čo kupujú. V prípade umenia však platí pravý opak. Ak hneď všetkému rozumieme, vytráca sa napätie a umenie sa stáva menej žiadaným. BYREDO eau de parfum sa nám nikdy nepodarí úplne prečítať. Bude nás neustále prekvapovať a inšpirovať.