Všeobecné obchodné podmienky (VOP) spoločnosti Parfumerie Douglas Slovensko, s.r.o. platné pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku realizovanom prostredníctvom webových stránok www.douglas.sk alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie pre nákupy spotrebiteľov v Slovenskej republike.
Platnosť odo dňa: 26.9.2024
§ 3 Poučenie o práve na odstúpenie od kúpnej zmluvy
§ 5 Platobné prostriedky, splatnosť, omeškanie a výhrada vlastníctva
§ 6 Nároky vyplývajúce z vád tovaru a reklamácie
§ 9 Spätný zber elektrozariadení, batérií a akumulátorov
Zákaznícke centrum Douglas
Tel.: 0245 520 800 (Po-Pia od 08:30 do 17:00)
E-mail: servis@douglas.sk
Facebook: Parfumerie Douglas Slovensko
Instagram: Parfumerie Douglas Slovensko / @douglasslovakia
Tieto VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s kúpnou zmluvou uzatvorenou na základe objednávky realizovanej prostredníctvom webových stránok douglas.sk alebo mobilnej aplikácie, v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z.z., Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, kedy na jednej strane je spoločnosť Parfumerie Douglas Slovensko, s.r.o, so sídlom Landererova 12, 811 09 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 50 628 186, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo 115794/B (ďalej len „predávajúci“) a na druhej strane je kupujúci, ktorým sa rozumie spotrebiteľ v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, čiže fyzická osoba, ktorá v súvislosti s kúpnou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „kupujúci“ alebo „spotrebiteľ“). Tieto VOP platia výhradne pre spotrebiteľa.
Text VOP si môžete stiahnuť do svojho počítača alebo vytlačiť. Zároveň Vám ich zašleme v PDF verzii pri potvrdení prijatia objednávky.
Odlišné dojednania od týchto VOP platia iba v prípade, ak sa k tomu výslovne písomne zaviažeme. V prípade rozporu medzi týmito VOP a akýmikoľvek inými podmienkami, na ktorých sme sa s Vami výslovne písomne dohodli, budú mať prednosť takéto iné podmienky.
Našich zákazníkov si vážime, a preto sme pre Vás zriadili vernostný program Môj Douglas, ktorý sa riadi samostatnými Všeobecnými podmienkami Môj Douglas, dostupnými tu: https://www.douglas.sk/sk/cp/helpv2conditionsofparticipation/help-conditions-of-participation.
(1) Až do odoslania objednávky sú všetky údaje uvádzané pri tovare vrátane ceny nezáväzné a môžu podliehať zmenám. Ceny sú vrátane všetkých príslušných daní a poplatkov, nezahŕňajú však náklady spojené s dodaním tovaru.
(2) Objednávka, ktorú vykonáte kliknutím na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“, sa považuje za záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Kliknutím na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“ zároveň súhlasíte s tým, aby bola – v prípade platného vzniku zmluvy – v zmysle § 5 nižšie vykonaná platba na náš účet predávajúceho. Po uskutočnení objednávky Vám bude potvrdené, že nám bola objednávka doručená. Takto uskutočnená objednávka ani potvrdenie jej doručenia však ešte nepredstavujú prijatie Vášho návrhu z našej strany a uzatvorenie kúpnej zmluvy. Ku vzniku kúpnej zmluvy dochádza až prijatím Vašej objednávky postupom podľa nasledujúceho odseku. Nie sme povinní prijať Váš návrh.
(3) Objednávka tovaru je prijatá, ak potvrdíme prijatie objednávky zaslaním e-mailovej správy (akceptovanie objednávky). Faktúra bude zákazníkovi dodaná v elektronickej podobe až po doručení tovaru.
Heslo, ktoré je nevyhnutné pre uskutočnenie procesu objednávky, v žiadnom prípade neoznamujte tretím osobám. V opačnom prípade nie je vylúčené, že budete niesť zodpovednosť za škodu vzniknutú realizovaním objednávok treťou osobou.
(4) V prípade, ak odošlete objednávku tovaru za cenu zverejnenú na webe omylom v dôsledku chyby nášho interného informačného systému (napr. dôjde k násobeniu zľavy alebo k poskytnutiu vyššej zľavy ako je danej predanej akcii primerané), sme ako predávajúci opravení odstúpiť od zmluvy aj po tom, čo obdržíte e-mailovú správu obsahujúcu akceptovanie objednávky. O tomto odstúpení od kúpnej zmluvy Vás budeme informovať bezodkladne po tom, čo sa o vyššie uvedenom dôvode na odstúpenie dozvieme, a to prostredníctvom e-mailu doručeného na adresu uvedenú vo Vašej objednávke.
(5) Beriete na vedomie, že množstvo objednaných produktov je obmedzené, a to 4 kusy jedného produktu na objednávku a maximálne 15 produktov jednej značky na objednávku.
(6) Skutočný vzhľad doručeného tovaru nemusí vždy zodpovedať vyobrazeniu tovaru na webových stránkach alebo v mobilnej aplikácii, ktoré je iba ilustratívne. Najmä po obnove sortimentu tovaru zo strany výrobcu sa môžu vyskytnúť zmeny vo vzhľade a úprave tovaru.
(7) Ako predávajúci v niektorých prípadoch poskytujeme kupujúcemu spoločne s dodaným tovarom aj ľubovoľný darček (môže ním byť aj vzorka tovaru, ktorú si vyberiete). Darovacia zmluva je v takom prípade uzatvorená prevzatím darčeka, avšak s rozväzovacou podmienkou a v prípade, že čo i len čiastočne odstúpite od kúpnej zmluvy, ste povinní nám tento darček spolu s predmetným tovarom vrátiť.
(8) Poskytnutie darčeka je z našej strany ako predávajúceho dobrovoľné, a v prípade ak sa niektorý z darčekov stane nedostupným z dôvodu vyčerpania zásob alebo z iného dôvodu (a to aj v prípade, že tento darček bude uvedený na faktúre), sme ako predávajúci oprávnení poskytnúť Vám akýkoľvek iný darček.
(9) Upozorňujeme, že s ohľadom na povahu služby Click & Collect Express nie je možné v rámci objednávky s týmto spôsobom dodania poskytovať k objednanému tovaru konkrétne darčeky, vrátane vzoriek tovaru, kartičky s venovaním alebo darčekové balenia. Ak vložíte do košíka tovar, ku ktorému je darček, alebo si vyberiete vzorky tovaru, kartičky s blahoželaním alebo darčekové balenia, a následne si vyberiete dodanie prostredníctvom služby Click & Collect Express, budú darčeky, vzorky tovaru, kartičky s blahoželaním alebo darčekové balenia z objednávky odstránené.
(10) V rámci našej ponuky je taktiež tovar, ktorý sa nachádza u tretích osôb (Douglas partner). Takýto tovar je označený ako „Douglas Partner“. I pri tomto tovare dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy priamo s nami, avšak s ohľadom na jeho dostupnosť u Douglas partnera sa naň môžu vzťahovať iné podmienky na dodanie a platbu.
(11) Zoznam tovaru (a jeho ceny) na webových stránkach douglas.sk alebo v mobilnej aplikácii sa môže líšiť od tovaru (vrátane jeho cien) ponúkaného v kamenných predajniach reťazca Parfumerie Douglas Slovensko, s.r.o.
Právo na odstúpenie od zmluvy
(1) Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote14 dní.
(2) Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa:
a. keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar;
b. pri čiastkových dodávkach keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný;
c. pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí keď Vy alebo vami určená osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru.
(3) Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: Parfumerie Douglas Slovensko, s.r.o., Landererova 12, 811 09 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, tel. č.: 0245 520 800, e-mail: servis@douglas.sk.
(4) Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý uvádzame nižšie, jeho použitie však nie je povinné.
(5) Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
(1) V prípade odstúpenia od zmluvy sa kúpna zmluva od počiatku ruší. Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
(2) S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
(3) Tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia kupujúceho, zašlite na adresu Parfumerie DOUGLAS, s.r.o., Osvobození 535, 273 03 Stochov, alebo ho odovzdajte na niektorej z kamenných predajní. Lehota sa považuje za zachovanú, pokiaľ nám odošlete tovar späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Pre vrátenie tovaru prostredníctvom kuriéra nás prosím kontaktujte na telefónnom čísle 0245 520 800 alebo na e-mailovej adrese servis@douglas.sk. Náklady spojené s najlacnejším spôsobom vrátenia tovaru nesieme my – predávajúci. O prijatí tovaru a vrátení platieb Vás budeme informovať na poskytnutú e-mailovú adresu alebo telefónne číslo. Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný predávajúcemu s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, atď. Vratný list je súčasťou zásielky tovaru.
(4) Máte právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať spôsobom primeraným tomu, aby ste zistili povahu, vlastnosť a funkčnosť tovaru. Ako kupujúci zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s tovarom iným spôsobom aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
(5) Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácii spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy spotrebiteľa, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j) dodanie periodickej tlače s výnimkou dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k) tovar zakúpený na verejnej dražbe
l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má predávajúci poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m) dodanie digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení spotrebiteľa o poučení a o výslovnom súhlase, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od kúpnej zmluvy)
Parfumerie Douglas Slovensko, s.r.o.
Landererova 12
811 09 Bratislava – mestská časť Staré Mesto
e-mail: servis@douglas.sk
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od kúpnej zmluvy uzatvorenej na tento tovar:
............................................................................................................................................
Dátum objednania/dátum prijatia*
..............................................................................................................
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ........................................................................................................
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*
..........................................................................................................
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* ........................................................................................................
(iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
Dátum..............................................................
* Nehodiace sa prečiarknite.
(1) Tovar dodávame výlučne len v rámci Slovenskej republiky, a to buď dodaním na adresu alebo odberné miesto alebo vyzdvihnutím v našej predajni (Click & Collect). Nebezpečenstvo škody na tovare na Vás prechádza okamihom prevzatia tovaru.
(2) V prípade, že objednáte tovar dostupný u nás a zároveň tovar dostupný u Douglas partnera, alebo ak to bude po zvážení Vašich i našich záujmov vhodné a primerané, sme oprávnení realizovať čiastkové dodávky tovaru. Dodatočné náklady, ktoré vzniknú v prípade čiastkových dodávok, hradíme my. Dodaním každej čiastkovej dodávky prechádza nebezpečenstvo škody na čiastkovo dodanom tovare na Vás.
Dodanie na adresu alebo odberné miesto
(3) Možné spôsoby dodania závisia od toho, či ste si objednali tovar, ktorý je dostupný u nás alebo u Douglas partnera. Dodanie tovaru dostupného u Douglas partnera prebieha nezávisle na dodaní tovaru zo strany iného partnera alebo dokonca z našej strany. Informácie o možných spôsoboch dodania, vrátane s tým súvisiacich požiadaviek a obmedzení nájdete na produktovej stránke konkrétneho produktu pri ikone Douglas Partner.
(4) Objednaný tovar zvykneme dodávať na adresu alebo odberné miesto štandardne v priebehu 1-3 pracovných dní.
(5) Dodacia lehota môže byť predĺžená, ak bude neskoršie dodanie spôsobené udalosťami majúcimi povahu vyššej moci alebo nezavinenými okolnosťami na našej strane alebo na strane dopravcu. O tejto skutočnosti Vás bez zbytočného odkladu upozorníme.
(6) Ak nedodáme tovar v lehote do 30 dní od akceptácie objednávky, a pokiaľ sme sa s Vami výslovne nedohodli na neskoršom termíne dodania, máte právo od zmluvy odstúpiť vo vzťahu k nedodanému tovaru. Odstúpiť od zmluvy môžete aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty v prípade, ak sme odmietli tovar dodať, ďalej ak je včasné dodanie mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy alebo ak ste nás pred uzavretím zmluvy oboznámili, že včasné dodanie tovaru je mimoriadne dôležité.
(7) Pri prevzatí tovaru od dopravcu odporúčame tovar skontrolovať. Zjavne poškodenú alebo neúplnú zásielku môžete odmietnuť. V prípade, ak sa rozhodnete takúto zjavne poškodenú alebo neúplnú zásielku prevziať, odporúčame popísať všetky vady a poškodenia v preberacom protokole od dopravcu a vyhotoviť si fotodokumentáciu vád a poškodení. O vadách prevzatého tovaru nás následne informujte postupom stanoveným pre reklamáciu tovaru.
Vyzdvihnutie v našej predajni (Click & Collect)
(8) V prípade, že ste si objednali tovar dostupný u nás, môžete využiť službu dodania Click & Collect a vyzdvihnúť si tovar v našej predajni, ktorú si vyberiete. Vašu objednávku pripravíme na vyzdvihnutie vo Vami vybranej predajni štandardne v priebehu 1-3 pracovných dní.
(9) V prípade, že je tovar dostupný priamo vo Vami vybranej predajni, budete mať možnosť zvoliť si službu Click & Collect Express. Vašu objednávku pripravíme na vyzdvihnutie vo Vami vybranej predajni štandardne do 2 hodín.
(10) Ak si objednáte tovar s dodaním prostredníctvom služby Click & Collect Express menej než dve hodiny pred koncom otváracej doby Vami zvolenej predajne resp. mimo otváracej doby Vami zvolenej predajne, bude Vaša objednávka pripravená k vyzdvihnutiu štandardne do 2 hodín po otvorení Vami zvolenej predajne.
(11) Služby Click & Collect a Click & Collect Express sú zdarma.
(12) O pripravení Vašej objednávky k vyzdvihnutiu Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu. Ak si objednaný tovar nevyzdvihnete do 7 dní po obdržaní takéhoto e-mailu, dôjde tým k zániku kúpnej zmluvy.
Ostatné
(13) Nenesieme žiadnu zodpovednosť za nesplnenie akejkoľvek povinnosti voči Vám, hoci aj čiastočné, ak bolo toto nesplnenie spôsobené okolnosťami vyššej moci alebo inými, z našej strany nezavinenými okolnosťami, vrátane epidemického alebo iného obdobného stavu, ktorým môže byť aj vyhlásená mimoriadna situácia, núdzový stav, výnimočný stav, vojnový stav alebo vojna.
(14) Za podmienok uvedených v predchádzajúcom bode sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy. Odstúpenie od kúpnej zmluvy Vám zašleme prostredníctvom elektronickej pošty na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, a to bez zbytočného odkladu potom, ako sa o dôvode na odstúpenie od kúpnej zmluvy dozvieme.
(1) Možné spôsoby platby za tovar závisia od toho, či ste si objednali tovar, ktorý je dostupný u nás alebo u Douglas partnera.
(2) Pri objednávke tovaru dostupného u nás si môžete vybrať v závislosti od zvoleného spôsobu dodania niektorý z nasledujúcich spôsobov platby:
a) Platobná karta (MasterCard alebo VISA)
b) Apple Pay
c) Google Pay
d) Darčeková karta
e) Dobierka
(3) Pri objednávke tovaru dostupného u Douglas partnera, prípadne pri objednávke tovaru dostupného u nás a zároveň u Douglas partnera, si môžete vybrať v závislosti od zvoleného spôsobu dodania niektorý z nasledujúcich spôsobov platby:
a) Platobná karta (MasterCard alebo Visa)
b) Apple Pay
c) Google Pay
d) Darčeková karta
e) Dobierka
(4) Pre platbu platobnou kartou je potrebné, aby ste zadali číslo platobnej karty, CVV/CVC kód, dátum skončenia platnosti a meno držiteľa karty. Predmetná čiastka bude z Vášho účtu strhnutá až vo chvíli, keď bude Vaša objednávka expedovaná. Platobné karty môžu byť zabezpečené 3D-Secure bezpečnostným protokolom, ktorý zvyšuje zabezpečenie a umožňuje zákazníkom bezpečnejšie overovanie pri použití debetnej alebo kreditnej karty pri nakupovaní online. Po zadaní platobných údajov do formulára platobnej brány budete vyzvaní k potvrdeniu platby.
(5) Zľavy alebo poukážky na zľavu je možné uplatniť iba v súlade s podmienkami príslušnej akcie alebo ponuky. Kombinácia viacerých druhov zliav alebo poukážok na zľavu nie je možná.
(6) Vlastníkom tovaru sa stanete buď zaplatením kúpnej ceny v plnej výške alebo prevzatím tovaru, podľa toho, čo nastane neskôr.
(1) Za vady tovaru zodpovedáme v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka. Zodpovedáme za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak sa vada prejaví do uplynutia dvoch rokov od dodania veci, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
(2) V rámci zodpovednosti predávajúceho za vady predaného tovaru máte právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Nemôžete si však zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by nám v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by Vám druhý spôsob odstránenia vady spôsobil značné ťažkosti. Odstránenie vady môžeme odmietnuť, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety.
(3) Opravu alebo výmenu veci vykonáme v primeranej lehote po tom, čo vytknete vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí na Vašej strane, s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorú vec požadujete. Náklady prevzatia veci za účelom odstránenia vady znášame my.
(4) Právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, máte v prípade, ak:
a) vec neopravíme ani nevymeníme,
b) vec neopravíme ani nevymeníme na naše náklady prevzatia veci,
c) pri odstránení vady nezabezpečíme odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci (ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila) alebo nesplníme našu prípadnú dohodu s Vami, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečíte Vy na naše náklady a nebezpečenstvo,
d) odmietneme odstrániť vadu podľa odseku 2 vyššie,
e) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
f) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo,
g) vyhlásime alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí na Vašej strane.
(5) Od kúpnej zmluvy nemôžete odstúpiť, ak ste sa spolupodieľali na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná; dôkazné bremeno na preukázanie týchto skutočností nesieme my. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, odstúpiť od zmluvy môžete len vo vzťahu k vadnej veci; vo vzťahu k ostatným veciam môžete odstúpiť od zmluvy len vtedy, ak nemožno dôvodne očakávať, že budete mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
(6) Po odstúpení od zmluvy alebo jej časti nám vrátite vec na naše náklady. Kúpnu cenu Vám vrátime najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci alebo po preukázaní, že ste nám zaslali veci, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
(7) Kúpnu cenu Vám vrátime alebo Vám vyplatíme zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký ste použili pri zaplatení kúpnej ceny, ak budete výslovne nesúhlasiť s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znášame my.
(8) Práva zo zodpovednosti za vady tovaru môžete uplatňovať len vtedy, ak vytknete vadu do dvoch mesiacov od jej zistenia, najneskôr do dvoch rokov od dodania veci.
(9) Máte právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré Vám vzniknú v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedáme, a s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady. Toto právo musíte uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
(10) Vady môžete vytknúť (reklamovať tovar) poštou na adrese Parfumérie DOUGLAS, s.r.o., Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1, osobne v našich kamenných predajniach, telefonicky na čísle 0245 520 800 (Pon-Pia od 08:30 do 17:00), alebo e-mailom na adrese servis@douglas.sk.
(11) Bezodkladne po vytknutí vady Vám poskytneme písomné potvrdenie o vytknutí vady, v ktorom uvedieme lehotu, v ktorej vadu odstránime.
(12) Reklamáciu sa budeme snažiť vybaviť čo najskôr, najneskôr však do 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôžeme ovplyvniť.
(13) Ak odmietneme zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia Vám oznámime písomne. V prípade, že znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukážete našu zodpovednosť za vadu, môžete reklamáciu znova uplatniť. Znova uplatnenú reklamáciu nemôžeme odmietnuť.
Náhrada škody v dôsledku porušenia povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu sa riadi platnými predpismi. To platí aj ohľadne zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom. Dodržujte všetky pokyny uvedené na obale a v príbalových letákoch. V prípade použitia alebo manipulácie v rozpore s týmito pokyny môžete stratiť právo na náhradu škody.
Spracúvame Vaše osobné údaje nevyhnutné pre realizáciu obchodu. Naše Vyhlásenie o ochrane osobných údajov je dostupné na tomto odkaze: /sk/cp/helpv2informationdatapolicy/help-dataprotection.
Zabezpečujeme spätný zber elektrozariadení, batérií a akumulátorov, v súlade so zákonom č. 79/2015 Z. z. o odpadoch. Informácie o spätnom zbere a jeho podmienkach sú uvedené tu: /sk/cp/helpv2legalnoticebatterylaw/help-legal-notice-battery-law a /sk/cp/helpv2legalnoticebatterylaw/help-legal-notice-battery-law.
(1) Všetky dojednania vyplývajúce z týchto VOP alebo v súvislosti s nimi sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, s vylúčením Viedenského dohovoru o medzinárodnej kúpe tovaru.
(2) Snažíme sa riešiť všetky spory na základe vzájomnej dohody. Všetky spory vzniknuté z dojednaní vyplývajúcich z týchto VOP alebo v súvislosti s nimi prejednajú príslušné súdy Slovenskej republiky.
(3) Ako spotrebiteľ máte právo na alternatívne riešenie sporu prostredníctvom subjektov alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa vlastného výberu. Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby uvedené v zozname subjektov ARS Ministerstva hospodárstva SR: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Požiadavky na začatie alternatívneho riešenia sporov sú obsiahnuté v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
(4) Môžete taktiež využiť platformu pre riešenie sporov online, zriadenú Európskou komisiou, ktorá je dostupná na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
(5) O podmienkach alternatívneho riešenia sporov a platforme na riešenie sporov online sa môžete informovať aj na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
(6) Podliehame dohľadu nasledujúcich orgánov: (a) v oblasti živnostenského podnikania zo strany príslušného živnostenského úradu, (b) v oblasti ochrany spotrebiteľa zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie (Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava), (c) v oblasti ochrany osobných údajov zo strany Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
(1) Kúpna zmluva sa uzatvára za využitia prostriedkov elektronickej komunikácie, v slovenskom jazyku.
(2) Pred dokončením objednávky v priebehu jednotlivých technických krokov vedúcich k uzatvoreniu zmluvy máte možnosť opraviť chyby vzniknuté počas zadávania údajov.
(3) Vyhradzujeme si právo na zmenu týchto VOP. Táto skutočnosť nemá žiaden vplyv na existujúce objednávky, na ktoré sa uplatnia VOP v znení platnom a účinnom ku dňu uskutočnenia objednávky.
(4) Ak je oddeliteľné ustanovenie týchto VOP neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné, alebo sa takým stane, nemá to vplyv na platnosť, účinnosť alebo vynútiteľnosť ostatných ustanovení týchto VOP.
(5) Zodpovedné a poctivé konanie je pre nás dôležité. Dodržujeme Etický kódex Douglas, ktorý je k dispozícii tu: https://pro.douglas.de/global/pdf/sk/SK_8_Compliance%20etick%C3%BD%20kodex_complience%20code%20of%20ethics.pdf.